Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a vgd.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el

VGD Hungary az Ön szakértő partnere

Jelentős előnyökkel járhat a transzferár-nyilvántartások időben történő elkészítése

Jelentős előnyökkel járhat a transzferár-nyilvántartások időben történő elkészítése

Jelentős előnyökkel járhat a transzferár-nyilvántartások időben történő elkészítése

 

Sok vállalkozás halogatja a transzferár-dokumentációk elkészítését, azonban nem szabad elfelejteni, hogy egy időben elkészített transzferár-nyilvántartás nemcsak az adminisztrációs kötelezettség teljesítését jelenti, hanem sokkal több is lehet ennél.

Mint azt sokan tudják, a transzferár-dokumentáció jó szakmai színvonalon és az előírt határidőn belül történő elkészítése kulcsfontosságú, mert megóvhatja a vállalkozást a transzferár-nyilvántartási kötelezettség megsértéséért kiszabható, kivételesen magas mulasztási bírságtól (amely nyilvántartásonkénti kettőmillió forint, ismételt jogsértés esetén pedig nyilvántartásonkénti négymillió forint), továbbá, az esetleges transzferár-korrekciók hatással lehetnek a beszámoló adataira. De nemcsak emiatt fontos elkészíteni a nyilvántartást.

Üzleti oldalról megközelítve a kérdést, a transzferár-nyilvántartási kötelezettség nem feltétlenül csak a „szükséges rosszat” jelenti. A megfelelő gondossággal elkészített dokumentáció révén az ügyvezető mélyebb betekintést nyerhet a vállalkozás piaci helyzetébe, mivel a dokumentáció részét képező összehasonlító tanulmány pontosan kimutathatja, milyen árakkal, illetve árrésekkel dolgoznak a versenytársak, milyen jövedelmezőségi mutatók jellemzik a tevékenységüket.     

Ráadásul a transzferár-nyilvántartás időben történő elkészítésének kisebb a költségvonzata is. Ugyanis a hatályos jogszabályi előírások alapján az adózó köteles az adóhatóság felhívására rendelkezésre bocsátani az adóellenőrzés során bekért dokumentumokat vagy adatokat. Ilyenkor egy-egy hiányzó transzferár-dokumentáció pótlása a sürgősség okán általában csak meglehetősen magas költségen oldható meg. Emellett nem szabad megfeledkezni a kapacitásbeli korlátokról sem, akár egy külső szolgáltatót, akár a vállalati adószakértőt bízzuk meg a feladat elvégzésével. Végső soron, a vállalkozás kénytelen lesz eleget tenni a nyilvántartási kötelezettségének, de az utólagos pótlás mindig komoly többletköltséggel, legrosszabb esetben pedig akár adóhatósági szankciókkal is járhat.

* * *

A VGD Hungary transzferár-szakértői hatékony segítséget nyújtanak ügyfeleinknek a transzferár-nyilvántartások magas szakmai színvonalon és az előírt határidőben történő elkészítésében.

Amennyiben a jelen hírlevélben foglaltak kapcsán bármilyen kérdésük merülne fel, a VGD Hungary adózási szakemberei állnak szíves rendelkezésükre.

Oldal megosztása: